Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages


counter
Sunday 27 April 2014

MidSem Break

                                            ..assalamualaikum..

Hye,,kali ni aku nak share story pasal percutian aku dengan Tira...Tira???..yupp..Tira Atirah,my bestie forever and ever..Kemana kitaorg pegi???..KE LANGKAWI KE KITA....hahaha...dh lama nk pegi Langkawi tpi xpernah ad peluang....TAPIII,,aku dengan Tira dpt jgak pegi time MidSem Break(4 April-13 April) lepas...kitaorg pegi just utk 3Hari2Malam je..

4-5 April 2014
~Hari Jumaat(malam), aku bertolak ke Kedah and stay kt rmah Tira dkt Changlun...tempat yg bnyk menyimpan kenangan malah menyimpan terlalu bnyk rahsia aku..haha..Pernah aku berjanji pd diri aku sendri..aku takkan pernah menjejak kaki aku lagi ke sini..Tapi disini lah aku belajar erti kehidupan sebenar,,Erti kehidupan sosial,..Erti sebuah perasaan,,Erti berdikari,,malah aku juga belajar untuk 'menjaga diri' aku bilamana berjauhan dengan mak ayah..Tapi hari tu,,aku jejak lagi kaki aku ini di sini hanya kerana sebuah persahabatan malahan kekeluargan..Kerana Tira, abah&mama Tira yang selama ini bnyk membantu aku..malah keluarga Tira dh aku anggap seperti keluarga aku sendiri..

~Hari Sabtu, Tira bagi aku rest sampai tengahari sbb malam tu aku sampai rmah dia dh hampir subuh dh..Then, kitaorg 'lepaking' dkt Jitra Mall sbb aku pernah ckp kt Tira yg aku rindu nk lepak dkt sana dan rindu nk mkn KFC dgn dia..So,Tira bwk aku lepak dan mkn KFC kt sana...Malang sgt sbb xdapat lepak lama kt sana sbb CUACA...kitaorg naik moto,,jawabnya mmg basah la kn..hahaha..Dan sayang sgt sbb xdpt nak spent time dgn abah&mama Tira...Tapi aku faham diaorg sibuk..

6-8 April 2014
~Hari Ahad, abah&mama Tira hantar kitaorg kt Jeti Kuala Perlis..dalam tengahari jgak la kitaorg naik feri ke Langkawi...(pasal Langkawi aku cerita dalam post yang lain).

8-13 April 2014
~Hari Selasa(malam), aku bertolak balik ke Terengganu..sampai dkt rumah pn dekat hampir subuh jgak(8-9 jam perjalanan)..Ingatkan seminggu cuti nak spent time dgn Tira tapi disebabkan RINDU yang amat sangat, aku balik jgak ke Terengganu..
Sebelum pegi Langkawi, ayah ckp dia rindu aku,,So, disebabkan aku SAYANG SANGAT dgn ayah aku ni,,aku balik la..ingt nk buat suprise dkt ayah..tpi kalau nak buat suprise dkt ayah,,nnti sape nak ambik aku kt stesen bas..teksi mana ada pagi2 buta mcm tu.,.hahaha

Dulu pernah tanya ayah,,"Knp nak sgt hantar akak belajar jauh2???..Knp x bgi akak belajar dkt UMT je???"..Ayah dgn alasan,"UKM kn Uni. yg terbaik.."..."Knp bgi anak lelaki ayah(abg) bljar dkt??..Tapi akak bljar jauh???".Ayah diam xda jawapan untuk soalan aku tu..Aku tanya lagi, "Klau ayah nak akak blajar jauh,,knp dulu ayah xbagi akak belajar dkt US,,??...Ayah jawab, "Ayah xsuka akak bljr dkt US,,,US bkn tempat yg terbaik..hidup penuh sosial..nnti akak jarang balik Malaysia.."...

Aku faham dan tahu ayah dh buat yg terbaik utk aku dan dia sememangnya mahukan yg terbaik utk aku..Thanks,Ayah

Okay!!!!!!!!...dh bnyak masuk cerita lain dh ni,,,,hahahaha...Soryyyyy...
Next post 100% pasal percutian kami di Langkawi..

See you again!!!!!!!!!!!!!!!...

0 comments:

Post a Comment