Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages


counter
Sunday 15 September 2013

Kami Buddyz!!!!!!...Takkan Terpisah..

Assalamualaikum
Hye..sebelum diri kerdil ini sibuk dengan pelbagai tugasan dan aktiviti,,
aku ada satu lagi post pasal sahabat yang selalu ada dalam setiap detik kehidupan aku..
Aku sayang mereka sangat2…

Dulu time Form4 kitaorang akan pergi mana2 pun bersama..
yup,,kami berempat sebenarnya…
aku boleh katakan yang kitaorang share semua benda bersama..
kalau sorang drpd kami ada masalah,semua akan terlibat untuk selesaikan masalah tu..
kalau sorang x suka dgn someone,,smua jd x suka..
sehati sejiwa la katakan...hihihi..

Kami bersama sampai lah Form5,,
then semua kene belajar tempat yang berbeza..
aku ke Matrikulasi Kedah,sorang ke Uitm Dungun manakala dua lagi naik Form6…walaupun masing2 juah,,kami still contact and kitaorang akan jupe when time cuti..

Time Form5 dulu aku ada create group untuk kitaorang,,
nama group tu F4 Group..
Kenapa F4???..
..F4 stands for Fantastic,Faithful,Feminine,Fairness..
itu la group kita orang sampai la ke hari ni.
.xpernah berpecah walaupun masing2 sibuk dgn urusan mereka..
nak jumpa semua mmg susah tapi setahun sakali kami akan cari peluang utk jumpa even sekejap je..

Okay,,aku akan cerita pasal diaorang sorang demi sorang..

First,,Fizz(Nur Hafizah Ibrahim)..Fizz ni lembut org nya..
baik sgt2 then penyayang pulak tu..
dlm group kitaorg dia yg byk nangis kot..sbb tiap kali jumpa msti menitis airmata dia..ye la nama pun rindu kan..
aku terharu sgt klau dia nangis,,aku nk nangis gak tapi tahan je la..aku bukan suka nangis depan org…
tapi itu la Fizz,,,hati dia sgt lembut dan mudah tersentuh…
ermm,,mak aku pernah ckap la pasal Fizz ni..benda ni aku ingat sampai skrang..,
”Muka Fizah ni lembut je mak tgk,,klau buleh wat menantu ni,,untung rasa..”…hihihi…Dia jugak selalu ambik tahu pasal aku..aku syg dia sgt..
susah nk cari kawan mcm dia tau..

Kedua,,Cik Manisah(Manisah Ghani)..
Manisah ni pun lebih kurang Fizz gak..
lembut..comel..baik..matang..kecik je org nye..
Manisah ni ramai peminat sebenarnya tapi dia kurang layan ckit..btol x,Manisah??..
Dalam ramai2,dia yang susah ckit nak jumpa..bukan apa,,dia duk jauh ckit dr kitaorg..kalau nak jumpa,kene booking awal2 ckit…hehehe…

Ketiga,,Cik Aroh(Siti Zaharah Mohd Ali)…
Aroh ni pun baik org nye,,matang pulak tu..comel then kecik mcm cik Manisah gak..
Dia duk sekampung dgn aku..Cuma kami jarang jumpa sebab aku ni jenis bukan suka keluar rumah…
aku malas keluar rumah pun ada sebab dia..bukan saja2 tau..nak prgi kedai cri top up ke apa ke,,aku akan keluar malam..ada la sebab dia,,tapi malas nak cerita..hihihi..
Aku rasa dalam banyak2,,Aroh ni yg pling suka share problem dia dgn aku la,,
yup,aku pendengar yg baik…
kdg2 tu ada gak aku bgi nasihat dgn kata2 semangat kt dia..
tapi dia sorang yg kuat..apa2 pun masalah,dia still mampu tersenyum..
aku respect dia sgt2..

Dalam group ni,,aku kot yg paling nakal..
maybe mereka tdk thu tapi aku tahu sejauh mana kenakalan aku…
bila??bagaimana??dimana??dan kenapa??..
biar la menjadi rahsia aku..

Dan setahu aku diaorang semua dh ‘berpunya’ except aku je la..
yang selalu single-mingle..huhuhu…
bak kata aku,single itu bebas..bebas drpd segala-segalanya..

Overall,,aku sayang member aku sgt2…
when aku dh selesa dgn someone,,
aku akan setia dlm perhubungan xspecially dlm persahabatan…
aku ingat mereka dalam setiap hembus nafas aku..
biar ajal yg menghapus memori aku tentang mereka ni..

Dalam persahabatan perlu ada keikhlasan,,
Ikhlas aku ,hanya Allah yang tahu,
Dalam persahabatan perlu ada kesetiaan,
Setia aku, tak pernah tinggalkan mereka sendirian,
Dalam persahabatan perlu ada kefahaman,
Faham aku, hanya mereka yang tahu,,
Dalam persahabatan perlu ada kasih sayang,
Sayang aku ,setulus hati,
Pengikat ukhwah persahabatan kami..










Ni hari last kitaorang jumpa sebelum aku masuk UKM...







Selepas habis Matrik,,
kitaorang buat reunion..
lama tak jumpa rindu..
tapi masa ni Manisah tak dapat datang..






Ni masa birthday Fizz yang ke-18..
kitaorang celebrate birthday dia dekat tepi pantai Penarik..



Kitaorang potong kek samaII..
Sebelum terjadi perpisahan..
Terpisah pun sebab belajar je..





Jamuan akhir tahun..
time ni tengah SPM..
kebetulan tak ada paper..
so,buat jamuan terakhir...





Habis je SPM,
Kitaorang pergi jalan-jalan.,
Then makan KFC dekat Jertih..
Habiskan masa bersama la katakan..hihihi





Ni la cik Manisah..
Comel kan??





Gambar ni kenangan buat kitaorang...
Bergembira selepas bersusah payah menghadapi SPM..








Time tunggu teksi nak balik after seharian round bandar Jertih..









Ni time graduasi..







Gambar ni Fizz yang edit..
cantik kan??
Ni la Fizz..
Terserlah kelembutan dia..hihihi









Ni la Zaharah..
Comel kan??....

2 comments:

  1. seronoknyaaa bersama2 dengan kawan kawan... Indahkan hidup ni kalau ada mereka... semoga hubungan persahabatan korang kekal hingga ke syurga

    ReplyDelete
  2. terima kasih..insyaallah,persahabatan ini akan terus terjalin sampai syurga..kawan2 lah yang selalu menceriakan hari-hari kita..

    ReplyDelete